Strategie marketingowe

Każde przedsiębiorstwo działające w warunkach rynkowych zakłada, intuicyjnie bądź w sposób zaplanowany, pewny sposób funkcjonowania pozwalający mu na świadome wpływanie na swoją pozycję wobec konkurentów. Narzędziem pozwalającym na kształtowanie pozycji rynkowej firmy, kierowanie procesem komunikacji z rynkiem, konkurencją, jest strategia marketingowa. Odpowiednio przygotowana do potrzeb firmy strategia marketingowa powinna składać się z następujących elementów:

  • misji i wizji firmy;
  • głównych założeń strategicznych – segmentacji rynku, wyboru docelowych segmentów rynku, pozycjonowania produktów;
  • marketingu – mix (strategii produktu, cen, dystrybucji, promocji, sprzedaży).

Integralną częścią naszej oferty jest także pomoc przy wdrażaniu strategii oraz ocena osiąganych wyników i ewentualna modyfikacja założeń strategicznych.

Dzięki dobrze przygotowanej i zrealizowanej strategii marketingowej, przedsiębiorstwo może uzyskać wymierne korzyści, w postaci m.in.:

  • wzrostu sprzedaży, udziałów w rynku;
  • poprawy pozycji konkurencyjnej;
  • skutecznego wejścia na nowe rynki, wprowadzenia nowych produktów na rynek;
  • efektywnego wykorzystania posiadanych zasobów i możliwości finansowych;
  • usystematyzowania podejmowanych działań marketingowych;
  • prowadzenia spójnych działań marketingowych, skoordynowanych z całościową strategią firmy.

Pomoc w przygotowaniu i realizacji strategii marketingowej skierowana jest do wszystkich firm, które w sposób świadomy i konsekwentny chcą budować swoją pozycję rynkową, zarówno na rynku dóbr konsumpcyjnych jak i inwestycyjnych.

Referencje:

  • Zakłady Farmaceutyczne Polpharma S.A., Starogard Gdański
  • Zakłady Tworzyw Sztucznych Ząbkowice – Erg S.A., Dąbrowa Górnicza
  • Zakłady Naprawy Taboru Kolejowego Mińsk Mazowiecki S.A.
  • Saur Neptun Gdańsk S.A.
  • Inco Veritas S.A., Warszawa

wersja do drukuwersja do druku