Strategie marketingowe
Każde przedsiębiorstwo działające w warunkach rynkowych zakłada, intuicyjnie bądź w sposób zaplanowany, pewny sposób funkcjonowania pozwalający mu na świadome wpływanie na swoją pozycję wobec konkurentów. Narzędziem pozwalającym na kształtowanie pozycji rynkowej firmy, kierowanie procesem komunikacji z rynkiem, konkurencją, jest strategia marketingowa. Odpowiednio przygotowana do potrzeb firmy strategia marketingowa powinna składać się z następujących elementów:
- misji i wizji firmy;
- głównych założeń strategicznych – segmentacji rynku, wyboru docelowych segmentów rynku, pozycjonowania produktów;
- marketingu – mix (strategii produktu, cen, dystrybucji, promocji, sprzedaży).
Integralną częścią naszej oferty jest także pomoc przy wdrażaniu strategii oraz ocena osiąganych wyników i ewentualna modyfikacja założeń strategicznych.
Dzięki dobrze przygotowanej i zrealizowanej strategii marketingowej, przedsiębiorstwo może uzyskać wymierne korzyści, w postaci m.in.:
- wzrostu sprzedaży, udziałów w rynku;
- poprawy pozycji konkurencyjnej;
- skutecznego wejścia na nowe rynki, wprowadzenia nowych produktów na rynek;
- efektywnego wykorzystania posiadanych zasobów i możliwości finansowych;
- usystematyzowania podejmowanych działań marketingowych;
- prowadzenia spójnych działań marketingowych, skoordynowanych z całościową strategią firmy.
Pomoc w przygotowaniu i realizacji strategii marketingowej skierowana jest do wszystkich firm, które w sposób świadomy i konsekwentny chcą budować swoją pozycję rynkową, zarówno na rynku dóbr konsumpcyjnych jak i inwestycyjnych.
Referencje:
- Zakłady Farmaceutyczne Polpharma S.A., Starogard Gdański
- Zakłady Tworzyw Sztucznych Ząbkowice – Erg S.A., Dąbrowa Górnicza
- Zakłady Naprawy Taboru Kolejowego Mińsk Mazowiecki S.A.
- Saur Neptun Gdańsk S.A.
- Inco Veritas S.A., Warszawa