Ankietowe badania marketingowe
Służby marketingowe firm często potrzebują szczegółowych informacji na temat wybranych zagadnień związanych z sytuacją rynkową oferowanych produktów, usług. Do pozyskania niezbędnej wiedzy rynkowej służą ankietowe badania marketingowe. Są to badania ilościowe, co oznacza, że na podstawie uzyskanych wyników można wnioskować o liczbowych wartościach parametrów w populacji generalnej (procenty, średnie itp.), można także dokonywać analiz statystycznych.
Oferowane przez nas badania ankietowe prowadzone są na reprezentatywnej próbie gospodarstw domowych lub osób. Próba dobierana jest zazwyczaj metodą losowo – kwotową lub losową. Informacje od respondentów zbierane są podczas indywidualnych wywiadów prowadzonych w domu respondenta przez wykwalifikowanych ankieterów. Do tego celu wykorzystywany jest wystandaryzowany kwestionariusz, który zawiera zarówno pytania zamknięte (z ograniczoną liczbą możliwych odpowiedzi), jak i pytania otwarte (dające respondentowi możliwość swobodnej wypowiedzi).
Dzięki temu, ankietowe badania marketingowe pozwalają na zebranie uporządkowanych informacji od badanej populacji, istotnych dla właściwego wyboru strategii i działań marketingowych firmy.
Realizacja badań marketingowych daje m.in. następujące korzyści:
- możliwość dokonania wyboru i poznania charakterystyki grupy docelowej;
- identyfikację potrzeb, preferencji konsumentów;
- poznanie opinii odbiorców na interesujące tematy;
- poznanie znajomości, świadomości i wizerunku marki;
- prognozowanie popytu.
Ankietowe badania marketingowe realizowane są na rzecz firm, które działają przede wszystkim na rynkach dóbr konsumpcyjnych, w warunkach silnej konkurencji, dla których istotnym czynnikiem sukcesu jest precyzyjne poznanie potrzeb konsumentów i dopasowanie do tego własnego programu marketingowego.
Referencje:
- Ekolan S.A., Sopot
- CRH Kleiwaren Beheer B.V., Neer, Holandia
- Masonite Europe, Dublin, Irlandia
- Organika Trade S.A., Gdańsk