Ankietowe badania marketingowe

Służby marketingowe firm często potrzebują szczegółowych informacji na temat wybranych zagadnień związanych z sytuacją rynkową oferowanych produktów, usług. Do pozyskania niezbędnej wiedzy rynkowej służą ankietowe badania marketingowe. Są to badania ilościowe, co oznacza, że na podstawie uzyskanych wyników można wnioskować o liczbowych wartościach parametrów w populacji generalnej (procenty, średnie itp.), można także dokonywać analiz statystycznych.

Oferowane przez nas badania ankietowe prowadzone są na reprezentatywnej próbie gospodarstw domowych lub osób. Próba dobierana jest zazwyczaj metodą losowo – kwotową lub losową. Informacje od respondentów zbierane są podczas indywidualnych wywiadów prowadzonych w domu respondenta przez wykwalifikowanych ankieterów. Do tego celu wykorzystywany jest wystandaryzowany kwestionariusz, który zawiera zarówno pytania zamknięte (z ograniczoną liczbą możliwych odpowiedzi), jak i pytania otwarte (dające respondentowi możliwość swobodnej wypowiedzi).

Dzięki temu, ankietowe badania marketingowe pozwalają na zebranie uporządkowanych informacji od badanej populacji, istotnych dla właściwego wyboru strategii i działań marketingowych firmy.

Realizacja badań marketingowych daje m.in. następujące korzyści:

  • możliwość dokonania wyboru i poznania charakterystyki grupy docelowej;
  • identyfikację potrzeb, preferencji konsumentów;
  • poznanie opinii odbiorców na interesujące tematy;
  • poznanie znajomości, świadomości i wizerunku marki;
  • prognozowanie popytu.

Ankietowe badania marketingowe realizowane są na rzecz firm, które działają przede wszystkim na rynkach dóbr konsumpcyjnych, w warunkach silnej konkurencji, dla których istotnym czynnikiem sukcesu jest precyzyjne poznanie potrzeb konsumentów i dopasowanie do tego własnego programu marketingowego.

Referencje:

  • Ekolan S.A., Sopot
  • CRH Kleiwaren Beheer B.V., Neer, Holandia
  • Masonite Europe, Dublin, Irlandia
  • Organika Trade S.A., Gdańsk

wersja do drukuwersja do druku