Szczegółowy opis szkolenia
Szkolenia w ramach Akademii realizowane są w trzech modułach:
I. Moduł szkoleń językowych – 80 godzin;
II. Moduł szkoleń zawodowych – 80 godzin;
III. Doradztwo zawodowe – 4 godziny indywidualnego spotkania z uczestnikiem.
Opis modułów
I. Szkolenia językowe
Po kursie zyskasz umiejętność swobodnej komunikacji z klientami w codziennej pracy w jednym z dwóch języków: angielskim lub niemieckim. Na każdym poziomie nauczania będziesz posługiwał się słownictwem i terminologią potrzebną w sprzedaży i obsłudze klienta. Kurs prowadzony będzie przez profesjonalnych lektorów, zatrudnionych w renomowanej szkole językowej.
II. Szkolenia zawodowe
1. Sprzedaż bezpośrednia i telefoniczna
Dzięki szkoleniu zyskasz umiejętności sprzedażowe, zarówno w kontaktach bezpośrednich, jak i telefonicznych z klientem. Poznasz techniki i narzędzia do rozpoznawania i rozwijania potrzeb klienta oraz dowiesz się, jak skutecznie prezentować oferowane rozwiązania.
2. Profesjonalna obsługa klienta
Na szkoleniu poznasz skuteczne zachowania werbalne i niewerbalne, niezbędne w profesjonalnej obsłudze klienta. Całą część teoretyczną przećwiczysz w praktyce za pomocą ćwiczeń, rozwijających poznane umiejętności. Dodatkowo dowiesz się, jak pracować z tzw. „trudnym klientem” oraz co zrobić, aby określone zachowania w kontaktach z klientami wpływały pozytywnie na wizerunek firmy.
Uwaga, oba szkolenia oparte są na licencji brytyjskiej firmy Huthwaite International, która posiada 30-letnie doświadczenie w zakresie badań nad efektywnością zachowań w procesie sprzedaży i obsługi klienta.
3. Autoprezentacja
Po szkoleniu znacznie podniesiesz osobiste umiejętności w zakresie prowadzenia rozmów biznesowych z wykorzystaniem materiałów prezentacyjnych (m.in.: foldery, slajdy, dokumenty) oraz podniesiesz efektywność prezentacji w procesie sprzedaży.
4. Asertywność i zarządzanie sobą w czasie
Podczas szkolenia dowiesz się, jak planować i terminowo realizować swoje cele. Poznasz narzędzia do planowania czasu oraz techniki efektywnego działania w sytuacji presji czasu. Nauczysz się także ustalać priorytety oraz stosować asertywne zachowania.
5. Marketing internetowy
Na szkoleniu zapoznasz się z wiedzą oraz przećwiczysz umiejętności dotyczące skutecznych działań marketingowych w internecie, czyli umiejętności planowania i realizacji kampanii e-marketingu z użyciem reklamy i PR. Dodatkowo poznasz narzędzia aktywnego poszukiwania klienta w internecie oraz sposoby dotarcia do niego różnymi drogami komunikacyjnymi - strona internetowa wraz z pozycjonowaniem, sprzedaż w internecie (e-commerce z użyciem porównywarek cenowych). Na szkoleniu zaplanujesz również promocję siebie i swojego wizerunku poprzez blogi, fora i portale społecznościowe.
III. Doradztwo zawodowe
Podczas spotkań z profesjonalnym doradcą zawodowym uzyskasz wsparcie Twojej ścieżki rozwojowej w miejscu pracy oraz poza nim. Dodatkowo zyskasz świadomość swoich mocnych i słabych stron, abyś mógł wykorzystać je efektywnie w procesie automotywacji.
Metodologia szkoleń
Cykl szkoleń jest prowadzony dla małych grup, umożliwiających każdemu uczestnikowi kontakt z trenerem i uzyskanie informacji zwrotnej, dotyczącej postępów w nauce. Poszczególne moduły zawierają część teoretyczną, ale przede wszystkim nacisk jest położony na część praktyczną. Uczestnicy mają możliwość wykonywania licznych ćwiczeń, omawiania przykładów, odgrywania ról, prowadzenia dyskusji.