Wyceny wartości marki

http://www.doradca.com.pl/x.php/1,55/Wyceny-marki.html

Liczne transakcje akwizycyjne przedsiębiorstw ostatnich 20 lat wskazały na wzrost znaczenia reputacji (marki) w procesie wyceny firm. Marka stanowi niematerialne aktywa przedsiębiorstw, które w wielu przypadkach decydują o ich całkowitej wartości. Podobnie jak w przypadku wycen wartości przedsiębiorstw, wartość marki określa się przy zastosowaniu różnych metod, takich jak: dochodowe, kosztowe, rynkowe.

Korzyści z wyceny wartości marki wynikają z różnorodnych potrzeb zainteresowanych stron. Wycena marki znajduje miedzy innymi zastosowanie w:

Wyceny wartości marki adresowane są przede wszystkim do menedżerów przedsiębiorstw wysokiego i średniego szczebla zarządzania, analityków z instytucji finansowych (banki, firmy ubezpieczeniowe, fundusze inwestycyjne) oraz indywidualnych podmiotów zainteresowanych działalnością inwestycyjną.

Wycenialiśmy m.in. takie marki, jak MK Cafe, Saur Neptun Gdańsk, Diverse, Malma, Łączpol.